שנה חדשה: אתגרים וצמיחה בזמן מלחמה

דותן בוכסוילר מנכ"ל hylabs סוקר את הישגי השנה החולפת ואת מנועי הצמיחה של החברה ל-2024. עם זאת, אירועי השבת השחורה והמלחמה שפרצה בעקבותיה מקרינים על הכל.

שלום לכולם,

ימים אלו בלוח השנה הם הזדמנות לסכם את פעילות hylabs בשנה החולפת ולעדכן בתוכניותינו החדשניות ל- 2024. אקדים ואומר כי שנת 2023 הייתה פורה ומוצלחת מבחינה עסקית, והונחו בה היסודות להבטחת פיתוחם של מוצרים ושירותים פורצי דרך. אולם לא ניתן לעשות סיכום בלי להתחיל באירוע המכונן שהתחולל בשביעי באוקטובר ומקרין מאז על הכל. 

דותן בוכסוילר מנכ"ל hylabs

ברמה האישית, השבת החלה בדאגה הולכת וגוברת לחיי אמי בת ה-91, שיחד עם אבי ז"ל נמנית על קבוצת מייסדי קיבוץ בארי, לצד דאגה לאחייני המתגוררים בקיבוץ ולכל חברי הקהילה בה גדלתי ואליה אני מחובר בכל נפשי. בדיעבד התברר כי אמי והמטפלת הסתגרו בממ"ד במשך שעות ארוכות עד שחולצו, ובאורח נס חולצו גם שאר בני משפחתי. לדאבון הלב, רבים בקיבוץ נרצחו או נשבו במתקפה האכזרית. כך שבימים שבאו לאחר מכן התמקדתי בתמיכה בבני משפחתי ובהשתתפות בלוויות הרבות. גם בני נקרא למילואים בצו 8, והלב כולו היה מסור לנעשה בדרום.

במקביל, מכיוון ש hylabs היא מפעל חיוני במסגרת משק לשעת חירום, פעלנו להבטיח שהחברה תמשיך לפעול ברציפות, וביקשנו מלקוחותינו לעדכן אותנו בחוסרים או בצרכים ייחודיים. וידאנו כי עובדינו, שחלקם מתגוררים באשקלון ובאזורי העימות האחרים מקבלים את התמיכה המלאה וסייענו למי שבן או בת הזוג שלהם גויסו בצו 8 כמו גם להורים לילדים קטנים שנאלצו להישאר בבית. אני מאמין שההתמקדות בעבודה הקלה את העול הרגשי, והיוותה גורם מסייע להתמודד עם הבשורות הרעות שהמשיכו לזרום מהדרום.

בשבועות לאחר מכן hylabs כולה נרתמה לתמוך במאמץ הלאומי. תרמנו מוצרים ואמצעים שונים, ארזנו כריכים ללוחמים, ובהמשך יצאנו להתנדבות במשקים חקלאיים. על פעילות זו תוכלו לקרוא בהרחבה כאן.

אנו מחזקים את לוחמי ולוחמות צה"ל, שולחים תנחומים למשפחות הנופלים והנופלות, מחבקים את משפחות החטופות והחטופים ומקווים כי כולם יחזרו לביתם במהרה בריאים בגופם ובנפשם.

מאחר והמשכיות עסקית חשובה מאוד למשק, גם מבחינה מורלית, שאבתי נחמה מכך שבית הדפוס של בארי, בו עבדתי וכיהנתי כסמנכ"ל, חזר לפעול שבוע לאחר השבת השחורה. ברוח זו,  אבקש כעת לשתף אתכם בצמיחה שחווינו ב hylabs במהלך שנת 2023, ועל תוכניותינו ל-2024.

צמיחה מבוססת חדשנות

מבחינה עסקית, שנת 2023 עמדה בסימן יישום השותפות עם סופר-פארם, שכידוע השקיעה ב hylabs בסוף שנת 2022. הניסיון שהביאו הדירקטורים החדשים מטעמה לדירקטוריון ניכר וסייע לנו בגיבוש האסטרטגיה והפיתוח העסקי.

קודם לכך, hylabs הייתה שחקן מרכזי בתרומתה למיגור מגפת הקורונה, והאתגר המשמעותי היה התאמת הארגון למציאות החדשה נוכח דעיכת המגפה. אתגר נוסף היה טיפוח הפעילות הקיימת מול התעשיה, הקליניקה, המחקר והאקדמיה ומציאת מנועי צמיחה חדשים. בנוסף, קצת קשה לזכור, בשנת 2023 התמודדנו גם עם השלכות המהפכה המשפטית שיצרה אי וודאות בכלכלה וצמצמה את היקף ההשקעות הזרות בחברות ביו-טק הנמנות על לקוחותינו.

למרות המורכבות סיימנו את השנה החולפת בתוצאות טובות אף ביחס לתוכנית. זאת בין היתר בזכות הצעת הערך הייחודית שלנו המבוססת על מגוון רחב של שירותים ומוצרים בייצור מקומי, כמו גם התאמה של מותגים מובילים מהעולם לצרכי הלקוחות. 

בסקטור התעשייה, הטמענו השנה מערכות לבדיקות מולקולריות  מתקדמות למזון ומשקאות.  חברת MMM וחברת BIOTECON אותן אנו מייצגים, מובילות חדשנות עולמית במערכות אלה המשלבות רובוטיקה ואוטומציה. בסקטור הקליני הרחבנו את המענה המהיר לזיהוי עולם הפטריות בשיטת RT PCR (להרחבה קראו כאן) עם פתרון ייחודי לקנדידה אאוריס, שהוכיח את עצמו בעת התפרצויות בשנה זו. 

 מעבדות חי מייצגת זו השנה הראשונה את חברת Altona המרחיבה את היצע פתרונות ה PCR שלנו לתחום העומס הויראלי. אנו רואים בכך התפתחות טבעית למומחיות הכוללת שלנו במיקרוביולוגיה ובביולוגיה מולקולרית בנוסף למוצרי חברת Seegene בתחום ה STD, GI, ווירוסים נשימתיים ועוד. לעולמות המחקר והאקדמיה אנו מציעים כיום מכשור מתקדם לחקר חלבונים ותאים – החל מסופרי תאים ירוקים וחסכוניים ללא סלייד של חברת דנוביקס, cell imager מתקדם של חברת CURIOSIS ומערכת של חברת Biolog לאפיון פנוטיפי של תאים. 

 גם מבחינה ארגונית בשנה החולפת ביצענו קפיצת מדרגה. ראשית, אספר כי בסקר 'מחוברות ארגונית' שבוצע ב hylabs התקבלו תוצאות יוצאות דופן המלמדות על החיבור העמוק של עובדינו לארגון ועל הקרבה בין העובדים למנהלים האישיים. שמחנו לגלות כי העובדים חשים שמקשיבים להם, וכי הם גאים להשתייך לחברה ורואים בה חברה ערכית המציבה את לקוחותיה במרכז. שנית, פעלנו לחזק את המשאב האנושי. כמנכ"ל הצבתי יעדים שמאתגרים את העובדים והמנהלים ומעודדים אותם להצטיין ולצמוח. כחלק מכך, בליווי יועצת חיצונית, פיתחנו תוכניות תגמול לאנשי המכירות, שימור עובדים ולראשונה אף תוכנית בונוסים מבוססת הצלחה לכלל העובדים.

זה המקום לציין כי hylabs היא מקום עבודה מכיל ומגוון הכולל עובדים בשנות העשרים לחייהם ועד שנות השישים והשבעים; עובדים בה יחדיו בעלי תואר דוקטורט, בעלי השכלה אקדמית מגוונת וגם עובדים נטולי תואר אקדמי; חילונים ודתיים, יהודים וערבים. אנו פועלים לכבד את כולם, ורואים בהם ייצוג של החברה הישראלית במיטבה. גם בהיבטי מגדר, hylabs מציעה שיווין הזדמנויות מלא, ולשם המחשה בהנהלת החברה מכהנות כיום חמש סמנכ"ליות וסמנכ"ל אחד ומנהלים רבים מקודמים מקרב עובדי החברה.

לאחר שהשלמנו ב 2023 את השיפוץ המקיף במבנה, סביבת העבודה בחברה היא מתקדמת ונעימה גם מבחינה פיזית. השלמת תהליכי המחשוב הפכה את עבודתנו יעילה יותר, ויחד עם שיפור יכולות המדידה והעמידה ביעדים אנו ערוכים להפוך את השנה הקרובה למבטיחה במיוחד.

קיט לאיתור פתוגנים

לאחרונה הגשנו לדירקטוריון תקציב ותוכנית עבודה לשנת 2024 הכוללת, לצד שימור ושיפור הקיים, גם מיפוי של מנועי צמיחה שגלומה בהם הוספת ערך. ברצוני לשתף אתכם באחד המלהיבים שבהם שיבשיל השנה, מיזם JV. השותפות ארוכת השנים עם Seegene הובילה להכרזה על hylabs כשותפה למיזם Seegene One System אשר מטרתו יצירת קהילה גלובלית לפיתוח יישומים חדשניים בשיטת RT PCR. קהילה זו תתבסס על הפלטפורמה שפותחה גם לעולמות לא קליניים כגון סביבה, חקלאות, מזון וטרינריה ועוד.

אנו נקים ב- 2024 זרוע פיתוח שתבוסס על הידע והפטנטים של החברה הדרום קוריאנית ונציע פיתוח מהיר לאבחון וזיהוי באמצעות קיטים המיועדים ל PCR RT בשילוב אוטומציה, גם בתחומים שכיום אינם נהנים מאפשרות זו או עושים זאת בצורה מסורבלת. כך למשל, נוכל לפתח קיט לאיתור פתוגניים שונים בדגימת ביוב – בבדיקה אחת. הפוטנציאל לשכלל את יכולת הזיהוי והאבחון, להוזיל עלויות ולקצר את משך הזמנים הוא עצום ויאפשר לחברות שיתחברו אלינו לעמוד בחזית הטכנולוגית המקומית והגלובלית. מנהלים המזהים את הפוטנציאל ורוצים לקחת בו חלק מוזמנים לעמוד בקשר איתי או עם סמנכ"לית הצלחת לקוח, צפנת כהן לובצקי (tsofnat@hylabs.co.il).

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת, וברמה הלאומית והאישית גם שנת מלחמה ואובדן בסופה. ברצוני לסיים בהערכה גדולה לעובדים שלנו, שלמרות האתגרים הרבים במהלך השנה, ובמיוחד מאז פרוץ המלחמה, מגלים מחויבות גבוהה לחברה, לתפקידם וללקוחות וממשיכים לעבוד במקצועיות ובסטנדרטים הגבוהים אליהם אנחנו מורגלים.

מותר לקוות שכמדינה וכאומה נמצא את הנחמה והתקומה. כחברה עסקית, hylabs הפכה את 2023 לעמדת זינוק לשנים לבוא תוך שהיא ממשיכה להישען על מקורות החוסן שלה: חדשנות שירותיות, תחושת הזדהות עמוקה מצד עובדיה, צניעות ונחישות להוביל את התעשייה.

שיהיו לכולנו בשורות טובות ושנה אזרחית טובה,

שלכם,

דותן בוכסוילר

מנכ"ל hylabs

סגור לתגובות.