ירוקים: לצמצם את הפסולת ולחסוך במשאבים

בשנה החולפת פעלנו כדי לצמצם את פסולת הפלסטיק במעבדות בישראל וגם אצלנו בחברה. החל מסופר תאים ללא צורך בסליידים מפלסטיק, טכנולוגיה חדשה להכנת ספריות ל NGS המפחיתה 66% מהפלסטיקה שבשימוש, שקיות איסוף מתכלות לשינוע בדיקות מעבדה, מחזור בקבוקי זכוכית במעבדות השירות ועוד.

המאבק בשינוי האקלים ובזיהום הסביבתי הוא אתגר ענק, אבל הבשורה הטובה היא שגם צעדים קטנים ועקביים מסייעים להצלחתנו לעמוד בו. לאור הבנה זו, בשנה החולפת הצענו מוצרים ושירותים המסייעים ללקוחותינו להצטרף לדרך זו תחת המוטו "hylabs going green". במקביל פעלנו כדי ליישם את המוטו גם בפעילותנו אנו, ואנו שואפים להמשיך במגמה זו ולחפש דרכים חדשות לתרום למטרה חשובה זו.

האתגר: פחות פלסטיק במעבדה

סופר התאים CellDrop של DeNovix Inc

צמצום יום יומי בשימוש בחלקי פלסטיק קטנים מצטבר להפחתה גדולה של ייצור פסולת מזהמת במעבדה.  אנו מציעים ללקוחותינו מכשור המאפשר לעשות זאת בקלות וביעילות. האמצעי הראשון לעשות זאת הוא באמצעות שימוש בסופר התאים CellDrop של DeNovix Inc שמייתר את הצורך בשימוש בסליידים מפלסטיק. בכך מצמצם את טביעת הרגל הסביבתית של המעבדה, חוסך עלויות ומסייע לצמצום פסולת הפלסטיק הנוצרת בעת ספירת תאים.

אמצעי הנוסף הוא שימוש בטכנולוגיית PlexWell של חברת seqWell אותה התחלנו לייצג לאחרונה (2023) בישראל. הטכנולוגיה מפחיתה ב 66% את פסולת הפלסטיק שנוצרת במהלך הכנת ספריות לריצוף עמוק של דנ"א בטכנולוגיות (NGS) ומספקת אלטרנטיבה בת קיימא וידידותית לסביבה.

האתגר: שימוש במשאבים מקומיים

אחד מעקרונות הקיימות הוא שימוש במשאבים מקומיים החוסכים שינוע בינלאומי מזהם. אנו מציעים ריצוף DNA אצלנו במעבדות בישראל במקום במעבדות בחו"ל. זו תרומה ליצירת מקומות עבודה בישראל, אבל לא פחות חשוב מכך צמצום השימוש במטוסים מזהמים הפולטים פחמן רב. אומנם מדובר בנפחים קטנים של מטען, אולם אנו מאמינים כי יש לכך משמעות מעבר לזו הסמלית. מיותר לציין כי לא רק שהשירותים שאנו מציעים עומדים בחזית הטכנולוגיה העולמית, ומתבססים על המכשור המתקדם ביותר, אלא גם מלווים בתמיכהמדעית הניתן ע"י הצוות הייחודי שלנו, ומשלבים שירותי ביו אינפורמטיקה מתקדמים. 

השקית המתכלה. עשויה חלבון מהצומח.

האתגר:  פחות פסולת להטמנה

השנה התחלנו להשתמש בשקיות האיסוף החדשות והמתכלות שלנו המפחיתות את הזיהום הסביבתי. השקיות משמשות לשליחת  בדיקות המעבדה ודוגמאות לריצוף. המעבר לשקיות המתכלות שעומדות בתקן TUV בינלאומי עשויות חלבון מהצומח מאפשרות  לנו לצמצם משמעותית את כמות הפסולת שאנו מעבירים להטמנה.

האתגר: פחות פלסטיק סביבנו

מהלך שיישמנו בחיי היום יום אצלנו בחברה הוא המעבר משימוש בכוסות פלסטיק ('חד פעמי'), לספלים רב פעמיים. כדי לעודד את העובדים לוותר על השימוש בכוסות המזיקות, חילקנו לכל עובד ספל הנושא את שמו. כמהלך משלים ציידנו את המטבחים במדיחים קומפקטיים ומהירים לשטיפת כוסות וסכו"ם. מספר חודשים מאז החלנו במהלך אנו יכולים לעדכן כי היקף השימוש בכוסות פלסטיק ירד בכ 100%!! ומי שמבקר בבניין יכול לראות כיצד העובדים עושים שימוש בספלים באזורי העבודה. 

סגור לתגובות.