חדשנות ופתרונות מתקדמים: הצצה לקליניקה בשנת 2022

הקליניקה שלנו השיקה השנה מגוון פתרונות חדשים וביניהם: Test אחד לבדיקת קורונה ושפעת, זיהוי CHROMagar™ Candida Plus בצלחת ומכשיר EasyNAT של USTAR.

מאת דנה רונקין, ד"ר צביקה צוברי

לבדוק קורונה ושפעת – ב Test אחד

וירוסים של שפעת והצטננות הם אורחים קבועים בחורף, ובחודשים הקרובים יש
להניח כי מספר הנדבקים מהנגיפים השונים יגדל בהתמדה. כיום הרופאים בבתי החולים נדרשים לקבוע איזו בדיקה לבקש, ובמידה והרופא ביקש לבצע אבחון למספר וירוסים, על המעבדה לבצע שתי בדיקות ולעיתים אף החולה נדרש לבצע שתי בדיקות נפרדות. מעבר לעובדה כי מדובר בבדיקה לא נעימה במיוחד, היא גם גזלה זמן, משאבים וכוח אדם יקר (ועסוק) הן במרפאה והן במעבדה. 

כיום, בעקבות פיתוח ערכות משולבות, ניתן לבצע בדיקה לאבחון וירוסים בערכה אחת, וזאת באמצעות פאנל מורחב של Seegene הדרום קוריאנית שסוקר את שפעות החורף בנוסף לבדיקת קורונה (Covid 19). הפאנל מזהה סוגים שונים של שפעות A ו- B ווירוסים נשימתיים נוספים כגון RSV, אדנו, hMPV, parainfluenza ו- Rhino Virus ומאפשר לרופא לקבל אבחנה מדויקת לסוג הוירוס. 

hylabs מייצגת בישראל את Seegene הנמנית על החברות המובילות בעולם בתחומה. הקיטים שפיתחה לאבחון קורונה אפשרו לרופאים בכל העולם לאבחן נדבקים בקורונה. גם בישראל נעשה שימוש בערכה בעשרות מעבדות של קופות החולים, בתי החולים ומשרד הבריאות.

בקיט החדש, RV Master שמו, יש שימוש בטכנולוגיה ייחודית של פתוגנים מרובים (עד 15) בריאקציה אחת בלבד, בעוד הטכנולוגיה המקובלת עד היום הינה לבדיקה של לא יותר מארבעה פתוגנים בריאקציה. שיטת לקיחת הדוגמה זהה לזו ששימשה לאבחון קורונה: הכנסת המטוש לחלל הפה ו/או לרירית דופן האף, איסוף דגימה והכנסתה לנוזל שימור והעברתה למעבדה. במעבדה הדגימה מוכנסת לרובוט למיצוי חומצות גרעין והכנת PCR ולאחר מכן עוברת למכשיר ה- PCR להגברה ואנליזה של תוצאה סופית. 

השימוש בקיט RV15 ובקיט נוסף לשפעת וקורונה אושר לאחרונה על ידי משרד הבריאות.

לפרטים: דנה רונקין, מנהלת פרויקטים בתחום הקליניקה, מייל: Dana@HyLabs.co.il

 

זיהוי  CHROMagar™ Candida Plus  בצלחת

קנדידה הם שמרים המעורבים בזיהומים שונים (Candidiasis) שיכולים לגרום לפגיעות בעור, דרכי הנשימה, מערכת העיכול ואברי המין. בשנת 2016 ארגון הבריאות העולמי הוסיף לרשימת חמשת הזנים המוכרים את הפטרייה הקטלנית קנדידה אאוריס (Candida auris C.auris) שהחלה מתפשטת בעולם המערבי. פטריה זו עשויה להוות גורם מסכן חיים עבור קבוצות פגיעות וביניהם זקנים המאושפזים בבתי חולים, אנשים בעלי מערכת חיסונית מוחלשת ואחרים, הן בבתי חולים והן מחוצה להם. הפטרייה שעמידה לטיפולים אנטי פטריתיים נפוצים התגלתה גם בישראל בבתי החולים.  

מעבדות חי מייצרת צלחות כרומאגר  לזיהוי צמיחת חיידקים ופטריות. צלחות אלו עושות שימוש באבקות ייחודיות, תוצרת חברת כרומאגר (CHROMagar ) מפריז אותה מייצגת מעבדות חי בהסכם בלעדי. ייחודן של צלחות אלו הוא שצמיחת החיידקים והפטריות מאופיינת בהופעת צבע ייחודי המאפשר לזהות בעין את סוג הפתוגן ללא מיקרוסקופ.

עד התפרצותה של הקנדידה אאוריס, לפני מספר שנים, מעבדות קליניות נדרשו לזהות צמיחה של 5 פטריות בעלות משמעות קלינית. השימוש בצלחות הכרומגניות אפשר לזהות כל פטריה בנפרד באמצעות הופעת צבע ייחודי.

נוכח התפרצותה של הקנדידה השישית במספר, אנו משתמשים במצע ייחודי חדש CHROMagar™ Candida Plus הראשון לאפשר זיהוי צמיחה של פטריית הקנדידה אאוריס באמצעות צבע חדש ובנפרד מהזנים האחרים.

לפרטים נוספים והזמנות : ד"ר צביקה צוברי, מנהל פרויקטים במחלקת הצלחת לקוח. מייל: Tzvika@HyLabs.co.il

מכשיר EasyNAT של USTAR

מכשיר ה EasyNAT של חברת USTAR הוא מכשיר דיאגנוסטי המסוגל לאבחן תוך פחות משעה המצאות של מיקרואורגניזם בדגימה הנבדקת ברגישות ובספציפיות מצוינות. כל שעל המשתמש לעשות הוא להוסיף את הדגימה אל תוך המבחנה המסופקת בערכה, להחדיר את המבחנה אל תא הראקציה וללחוץ "START" על מסך המגע. במבחנת הטסט, יתבצעו ברצף, תהליכי הפקת חומצות הגרעין והגברת רצפי DNA ספציפיים בשיטה איזותרמאלית ייחודית. סיגנל פלורוסנטי המעיד על הצטברות תוצר, ימדד על ידי המכשיר והתוצאות יוצגו בצורה גרפית ומילולית. בכדי לחסוך זמן ולפנות מקום לבדיקה נוספת, ברגע בו מאובחנת תוצאה חיובית, תפסק הראקציה והתוצאה תופיע על המסך. למכשיר ישנו ממשק תקשורת עם מערכת LIMS לדיווח תוצאות מסודר ומבוקר. כל מכשיר מכיל 8 או 16 תאים נפרדים ועצמאיים לחלוטין היכולים לפעול במקביל על טסטים שונים. המכשיר, שאושר על ידי משרד הבריאות לשימוש דיאגנוסטי קליני בישראל,  נמצא בשימוש שוטף במעבדות בארץ והוכח ככלי יעיל ומדויק בזמן ההתמודדות מול גלי מגפת הקורונה.

לפרטים על מערכת ה EasyNAT הכנסו לקישורית זו: https://en.bioustar.com/product/81.html

למגוון הטסטים העשיר, הנותן פתרונות דיאגנוסטיים בתחום הקליני, הוטרינרי, הצומח, המזון והסביבה, הכנסו לקישורית זו: https://en.bioustar.com/product/30/

לפרטים נוספים והזמנות : ד"ר צביקה צוברי, מנהל פרויקטים במחלקת הצלחת לקוח. מייל: Tzvika@HyLabs.co.il

סגור לתגובות.