6 תעשיות וענפים שבהם נדרשת בדיקת TOC (בדיקת סך פחמן אורגני Total Organic Carbon)

בדיקת סך פחמן אורגני (Total Organic Carbon) משמשת לעתים קרובות כמדד לא ספציפי לאיכות המים או לבחינת ניקיון ציוד התרופות והייצור. אלו התעשיות שנדרשות לבצע בדיקה זו.

 

מאת: יוליה ניסמן , ראש מעבדת שירותי הכימיה

סך הפחמן האורגני (TOC) הינה כמות הפחמן שנמצאת בתרכובת אורגנית ומשמשת לעתים קרובות כמדד לא ספציפי לאיכות המים או לבחינת ניקיון ציוד התרופות והייצור.  מעבדות חי מצוידת ב- Aurora 1030W TOC Analyzer OI Analytical החדש המאפשר לבצע מגוון

יוליה ניסמן , ראש מעבדת שירותי הכימיה ומכשיר ה – Aurora 1030W TOC Analyzer OI Analytical החדש.

בדיקות TOC. המערכת אוטומטית לחלוטין ומשתמשת בטכנולוגיית חמצון פרסולפאט מחוממת לזיהוי TOC בטווח של PPM 0.5-30,000.  Aurora תומכת בשיטה המאושרת של USEPA:   USP <643>וכמו כן בשיטות   EU 22.44, 23.   למעבדות חי יש הכרה ממשרד הבריאות ל- GMP, הסמכה ל ISO17025  מהרשות להסמכת מעבדות, ול- ISO9001, ISO13485 ממכון התקנים.

אלו התעשיות והתחומים שבהם בדיקות אלו נדרשות:

 ניהול שפכים עירוניים

פיקוח על פחמן אורגני במתקנים שונים מאפשר בקרה על יעילות תהליכים קריטיים במפעל ובתהליך הטיהור, איכות השפכים ועמידה בדרישות הרגולטוריות הקבועות בחוק הינה דרישה מקדימה להזרמתם לגופי מים עיליים. 

מי שפכים תעשייתיים

תעשיות המזרימות פסולת נוזלית לגופי מים עיליים נדרשות לפקח על סך הפחמן האורגני שנמצא בפסולת הנוזלית.

תחנות כוח

ניטור חומרי גלם מאפשר להגביל מקורות פוטנציאליים של תרכובות מעכלות ויכול למנוע נזק כבד לציוד יקר.

יצרני תרופות

מים הם המרכיב הנפוץ ביותר המשמש לייצור תרופות. מפעלי התרופות מחויבים בתקנות המגבילות את ריכוז הפחמן האורגני בתוצרים וזאת כדי למנוע צמיחה של מיקרואורגניזמים מזיקים. בדיקת Total Organic Carbon סטנדרטית מספקת מענה לנושא.

יצרני אלקטרוניקה

מים טהורים במיוחד משמשים לייצור מיקרו-מעבדים ושבבי מחשב. ככל שמעבדים ומעגלים הולכים וקטנים יש לשמור על מים נקיים במיוחד כדי למנוע נזק מיקרוסקופי למעגלים מיניאטוריים אלה.

וולידציות ניקיון

בתעשיית התרופות, דרישות ה GMP מחייבות אימות (Validation) של איכות ניקוי הציוד לייצור תרופות / medical device. טכניקות אימות רבות ושונות יכולות להוכיח כי ציוד הייצור מנוקה ונמצא ללא חומרים תרופתיים פעילים שנותרו, חומרי ניקוי או שאריות נוזלי גוף או מיקרואורגניזמים מהמטופל הקודם. בדיקה פשוטה של TOC תוכל לתת אינדיקציה לנוכחות של כול אלו לפני ואחרי הטיפול ולהוכיח את יעילותו. השיטה רגישה לטווח ppb ומהירה יותר מאשר שיטות כגון HPLC או UV / Vis. שיטות USP TOC הן סטנדרטיות עבור מים להזרקה ומים מטוהרים, ושינויים פשוטים בשיטות אלה יכולים לשמש לצורך אימות ניקוי.

לקבלת הצעת מחיר לחצו כאן

סגור לתגובות.